Så fungerar det
Analys
Vi börjar med att utvärdera din organisation och dina anställdas välmående. Vi tittar på faktorer såsom sjukskrivning, rehabilitering och medarbetarundersökningar.
Sedan använder vi AI för att analysera datan och baserat på resultaten skapas ett åtgärdsprogram – d.v.s. en skräddarsydd arbetsmiljöinsats. Programmet pågår vanligtvis i 6-12 veckor och omfattningen anpassas utifrån organisationens behov.
Implementera
Arbetsmiljöinsatsen sker till största delen på RECILIOs plattform som guidar dig steg-för-steg genom ditt skräddarydda psykosociala arbetsmiljöarbete.
I denna fas guidas du som ledare, HR-professionell eller chef steg-för-steg och förses med material i form av workshops, checklistor, medarbetarundersökningar och uppföljningar.
Vidmakthåll
När arbetsmiljöinsatsen är avslutad ger vi dig råd hur du kan fortsätta jobba med att förbättra och optimera din arbetsmiljö i framtiden. Genom plattformen får du en analys av programmets effektivitet och skräddarsydda rekommendationer om hur du ska gå tillväga för att fortsätta optimera arbetsmiljön.
Eftersom utmaningarna i arbetsmiljöarbetet ständigt förändras ger RECILIOs plattform alltid möjlighet till vidareutveckling.
Ett komplett system för arbetsmiljöhantering
Bli certifierad
Show off what an amazing employer you are!
After completing the programme, you can download a certificate that shows how exactly psychosocial risk management has been carried out in your organisation.